Діти та молодь з Вінницької області, які мають синдром Дауна або аутизм, матимуть змогу пройти профорієнтацію та знайти для себе роботу за бажанням та можливостями.
З метою створення такого курсу об’єдналися Громадська організація «Вінниця ДАУН СИНДРОМ», Вінницький обласний осередок Всеукраїнської громадської організації «Українська спілка осіб з інвалідністю - УСІ» та Державна реабілітаційна установа «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля».
Підведення підсумків реалізації проєкту «Жити на рівних» відбулося під час круглого столу у Вінницькому обласному молодіжному центрі «Квадрат».
В обговоренні взяли участь в.о директора Департаменту соціальної та молодіжної політики ОДА Олександр Мельник, директор департаменту освіти ВМР Оксана Яценко, педагоги, батьки та законні представники дітей та молоді з інвалідністю, лідери громадських організацій людей з інвалідністю, представники обласної влади та Державної реабілітаційної установи «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля».
Проєкт реалізовувався за підтримки Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА, Департаменту освіти Вінницької міської ради та УкрСиббанку, в рамках проєкту «Срібна монетка» та «Перспектива 21».
«Сьогодні ми маємо сформувати спільне бачення про подальшу доцільність реалізації цього проекту. – зауважила ініціатор проєкту, голова ГО «Вінниця Даун Синдром» Наталія Косніцька. – Програма з профорієнтаційного курсу «Жити на рівних» розрахована для дітей віком від 13 до 16 років. В основі Програми враховано інноваційних підхід у навчально-виховний процес, відповідно до пізнавальних та психофізичних можливостей дітей, а також з урахуванням сучасних вимог допрофесійної підготовки дітей з порушеннями розумового та психічного розвитку, дітей з синдромом Дауна та з розладами аутистичного спектра».
У свою чергу, директор «Центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля» Роман Штогрин зауважив:
«Насправді проєкт почався більше року тому – ми розпочинали його у вересні минулого року. Цьогоріч вніс свої корективи карантин: центр фактично був закритий. Однак, можу зазначити, що ми фактично є другою командою викладачів в Україні, якій вдалось реалізувати інший підхід у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Якщо системно вибудовувати той підхід, який було реалізовано, то це відкриває шанс для дітей з ментальними порушеннями та дає перспективу для подальшого самостійного життя і працевлаштування. Це можливо, хоча потрібно ще багато змін внести до нормативно-правових актів, ініціювати місцеві програми, які могли б надати підтримку дітям цієї категорії».
Методист проєкту Ірина Шпикуляк зауважила, що сучасна школа, методисти, вчителі-дефектологи разом мають дати відповідь на питання: що можливо зробити в корекційно-розвивальній роботі, щоб учні з особливими освітніми потребами розвивали свої можливості, розкривали потенціал і реалізовували здібності.
«Основне питання, яке потребує вирішення – чим повинні займатися наші діти після закінчення школи? Всі набуті методики ми втілювали в наш проєкт «Жити на рівних», тож ми маємо чудовий старт: за три місяці наші діти гарно проявляли себе, демонструючи успіхи, почали краще соціалізуватися. Їм навіть стало комфортніше спілкуватися один з одним»,– підкреслила методист проєкту.
Своїми враженнями від проєкту поділилися і його учасники.
«Мені дуже сподобалося брати участь в проєкті «Жити на рівних», а особливо уроки з ІТ-напрямку. - зауважила учасниця проєкту Тетяна. - Ми дізналися дуже багато цікавого і я сподіваюся продовжувати навчання саме у сфері інформаційних технологій».
Мати дівчинки, пані Ольга, розповіла, що участь для дітей стала вкрай важливим досвідом, хоча й подекуди було складно.
«Ми чудово розуміли, що ми хочемо від участі у проєкті, проте не одразу могли спрогнозувати результат. Вже протягом перших двох тижнів стало зрозуміло, що ефект є: діти були задоволені. На мою думку, цей проєкт необхідно продовжувати, адже для наших дітей – це позитив і важливий досвід», - розповіла пані Ольга.
Під час круглого столу Наталія Косніцька презентувала присутнім «дорожню карту», а також розповіла про особливості роботи з дітьми, які стали учасниками проєкту.
Про значення міжструктурної взаємодії для впровадження нових послуг у громадах розповів експерт з розвитку соцпослуг Сергій Кур’янов.
Учасники заходу поділилися досвідом, обговорили напрацювання, а також подальші можливості для розширення напрямків роботи.
На завершення заходу викладачі, які долучилися до реалізації проєкту, отримали сертифікати.