Уряд стимулює надання адміністративних послуг на місцях: 20 об’єднаних територіальних громад області отримали за державний кошт меблі, ще 6 ОТГ - комп’ютерну техніку.
Чим більше адміністративних послуг, особливо найпопулярніших (базових), забезпечує орган місцевого самоврядування, тим комфортнішим є життя в громаді. Але для того, щоб ці послуги були по-справжньому якісними, місцевій раді потрібні чималі ресурси: кваліфіковані спеціалісти, комфортні та безбар’єрні приміщення, сучасне обладнання, швидкісний інтернет тощо.
Тому все популярнішим стає співробітництво об’єднаних територіальних громад з органами соціального захисту населення, яке дозволяє об’єднувати зусилля та ресурси для досягнення ліпших результатів. Уже понад три роки над цим завданням працює Міністерство соціальної політики України за програмою «Удосконалення адміністрування виплат і послуг» в рамках проекту Світового Банку «Модернізація системи соціальної підтримки населення України».
Саме тому одним із пріоритетів роботи Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької облдержадміністрації у 2020 році є організація роботи «фронт» та «бек»-офісів соціального захисту населення в об’єднаних територіальних громадах. І в Києві визнано Вінниччину найкращим серед регіонів України в цьому напрямку.
В області організовано роботу 41 «фронт»-офісу ОТГ, які надають адміністративні послуги соціального характеру мешканцям громади з використанням Програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада».
У 2019 році 6 ОТГ (Студенянська, Барська, Дашівська, Мельниківська, Райгородська, Якушинецька) отримали 55 одиниць техніки. Це персональні комп’ютери, ноутбуки, багатофункціональні принтери та мережеві маршрутизатори. Комп’ютери забезпечені ліцензійними операційними системами та пакетами офісних програм. Ще 32 громади очікують на техніку до кінця поточного року.
У жовтні 2020 року 20 ОТГ (Павлівська, Іванівська, Літинська, Війтівецька, Лука Мелешківська, Гніванська, Северинівська, Мурафська, Джулинська, Шляхівська, Краснопільська, Кункіська, Ситковецька, Соболівська, Тростянецька, Мурафська, Бабчинецька, Тульчинська, Шпиківська та Брацлавська) отримали 318 одиниць нових меблів для оснащення робочих місць працівників "фронт"-офісів ОТГ з питань соціального захисту населення, які надають адміністративні послуги соціального характеру.
Не кожен орган місцевого самоврядування здатний забезпечити повний спектр адміністративних послуг соціального характеру високої якості саме через брак достатньої кількості фахівців, досвіду роботи у сфері соціального захисту та й недостатній рівень знань, умінь та навичок роботи.
З метою вирішення таких проблем Департаментом соціальної та молодіжної політики облдержадміністрації розроблено кейс-практикум «Організація роботи «фронт та бек»-офісів соціального захисту населення з надання АПСХ із використанням ПК «Соціальна громада». В актовій залі обласної комунальної організації «Інформаційно-аналітичний центр з обслуговування установ соціального захисту населення» вже проведено триденне практичне спільне навчання для 43 діючих «фронт»-офісів соціально захисту населення ОТГ та 27 «бек»-офісів управлінь соціального захисту населення.
Суть цього кейсу полягає у тому, що навчання проходять одночасно для працівників «фронт та бек»-офісів в режимі реального часу, під час якого ми показуємо повний процес роботи, взаємодії і співпраці цих структур «від А до Я».
Це такі процеси «фронт»-офісу як прийом документів заявника, процес формування електронної та паперової справи, процес передачі електронних та паперових документів до бек-офісу, прийом прийнятого рішення бек-офісом і видача результати на руки заявнику.
Це такі процеси «бек»-офісу як перевірка електронних документів фронт-офісу, процес вводу даних з ПК «Соціальна громада» до електронних баз Мінсоцполітики (АСОПД, житлові субсидії, Еталон, ЄДАРП). Це складний процес, який потребує надуважності – прийняття рішення про надання соціальної підтримки, призначення, нарахування і виплата особі допомог, субсидій, пільг, процес передачі прийнятого рішення до фронт-офісу.
Для співробітництва у форматі «фронт-офісу/бек-офісу» бажано, щоб керівники громад забезпечили можливість такої взаємодії фахівців від самого початку співробітництва.
Слід зазначити, що ОТГ, які утворили «фронт»-офіси і надають адміністративні послуги соціального характеру мешканцям громади з використанням Програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», надається фінансова підтримка за рахунок коштів державного бюджету.
Так, ОТГ Вінниччини здійснено компенсаційну виплату на загальну суму 65 тисяч 655 гривень за прийом «фронт»-офісами 4377 документів мешканців громад на місцях для призначення житлових субсидій, пільг та державних адресних допомог, по яких прийняті рішення «бек»-офісами ОСЗН про призначення соціальної підтримки.