Розпочато навчальний курс для асистентів дитини в рамках апробації Державного стандарту супроводу під час інклюзивного навчання, що пілотується у Вінницькій області.
В Україні крім Вінниччини в апробації бере участь Дніпропетровська та Харківська області. В тому числі в пілотуванні в нашому регіоні задіяні:
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3️3 Вінницької міської ради (Вінниця, вулиця Василя Порика,20);
комунальний опорний заклад освіти «Липовецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1️ імені Липківського» Липовецької районної ради Вінницької області (Липовець, вулиця Шкільна, 2);
вінницький обласний осередок всеукраїнської громадської організації «Українська спілка осіб з інвалідністю – УСІ» (Леся Самойленко).
Заступниця голови обласної державної адміністрації Наталя Заболотна, відкриваючи навчання, зазначила:
«Надзвичайно відповідальне завдання стоїть перед нами️, адже відпрацювати необхідно кожну деталь, аби в подальшому врахувати їх при прийнятті Державного стандарту супроводу під час інклюзивного навчання. Він має використовуватись фахівцями всієї України, аби інклюзивне навчання було максимально комфортне для дитини. Адже пріоритетом обласної державної адміністрації в соціальній політиці є створення безбар'єрного, доступного регіону для кожного його мешканця»️.
Проведена інформаційно-роз’яснювальна робота серед батьків щодо можливості участі їх дітей в апробації Стандарту та визначено 13 дітей, які потребують цієї послуги. У зв’язку з відсутністю коштів у місцевих бюджетах, на території яких проходить апробація Стандарту, вишукані 163 тисячі гривень в обласному бюджеті. Розпочато десятиденне навчання осіб, які будуть надавати соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання.
Асистент дитини – особа, яка сприяє адаптації та соціалізації дитини в освітньому процесі та здійснює корекцію небажаної поведінки дитини. Ним може бути один з батьків отримувача соціальної послуги або законний представник, який безпосередньо виконує заходи, спрямовані на забезпечення повної та ефективної участі отримувача соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання у освітньому процесі шляхом надання підтримки та допомоги в пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, орієнтації у просторі, а також у забезпеченні безпеки в приміщенні, на території закладу освіти, або на іншій території під час екскурсій, навчальних поїздок, інших заходів, передбачених освітнім процесом.