В 2020-му комплексною «Допомогою при народженні дитини» скористалися 164 мешканці Вінницької області, допомогу призначено 156 особам. Заступник директора Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА Олександр Мельник пояснив, як оформити «ЄМалятко»:

- Це адміністративна послуга, яка передбачає 10 послуг для батьків новонароджених в одній послузі від держави. Наразі послуга об’єднує 8 сервісів. Усіх їх можна отримати за однією заявою безпосередньо у пологовому будинку без черг та зайвої витрати часу.

- Хто має право на цю допомогу?

- Один із батьків дитини, опікун (усиновлювач), які постійно проживають разом з дитиною та перебуватимуть у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

- Який розмір допомоги?

- 41 тисяча 280 гривень. Одноразово здійснюється виплата в розмірі 10 тисяч 320 гривень, решта суми виплачується протягом 36 місяців рівними частинами (по 860 гривень щомісяця). Сума виплат незмінна та не залежить від того, чи це перша чи, наприклад, третя дитина.

- Де отримати послугу?

- За однією заявою у закладі охорони здоров’я, де народилась дитина; у відділах державної реєстрації актів цивільного стану та у центрах надання адміністративних послуг, які надають адміністративні послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.

- Коли звертатись?

- Протягом 12 місяців з народження дитини. Якщо не встигнете звернутися - отримати допомогу буде неможливо.

- Як отримати послугу?

- Онлайн. Зареєструйтесь чи авторизуйтесь у кабінеті електронних послуг Міністерства соціальної політики (https://e-services.msp.gov.ua/). Заповніть онлайн-форму на отримання послуги та накладіть електронний підпис. Заповнена заява автоматично відправляється до органів соціального захисту. Не пізніше ніж наступного дня після отримання заяви органом соціального захисту вам призначать допомогу (у разі правильно заповненої форми).

Офлайн. Подайте документи до органу соціального захисту чи Центру надання адміністративних послуг за місцем проживання, а саме: заяву одного з батьків; паспорт чи документ, який посвідчує особу; ідентифікаційний код; довідку про реєстрацію місця проживання (якщо у вас ID-картка); свідоцтво про народження дитини; особовий банківський рахунок для соціальних виплат; опікунам – рішення суду про встановлення опіки; документи, що засвідчують народження дитини (у разі народження дитини за межами України).

- Що робити, якщо в батьків немає електронного підпису?

- Зверніться до будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів. Заповніть реєстраційну форму, свої паспортні дані та номер платника податків. Вартість послуги становить приблизно 200 гривень, але може відрізнятися в різних центрах сертифікації ключів.  Перелік центрів – за посиланням https://czo.gov.ua/ca-registry. Пам’ятайте, користувачі «Приватбанку» можуть отримати електронний підпис безкоштовно в особистому онлайн кабінеті «Приват24» або у відділенні банку. ️Електронний ключ до підпису радимо зберігати на знімному носії, наприклад, флешці.